35,10,0,50,1
25,600,60,0,3000,5000,25,800
90,150,1,50,12,30,50,1,70,12,1,50,1,1,1,5000
0,2,0,0,0,40,15,5,2,1,0,20,0,0
Facel Vega Meeting
Facel Vega Germany 1
Facel Vega Germany 2
Facel Vega Germany 3
Facel Vega Germany 4
Facel Vega Germany 5

Lenkung - Steering

Die originale Lenkung bei den Facel Vega Modellen (bis etwa 1962) stammt von Gemmer mit Komponenten von Hydrosteer (GB). Es ist eine Lenkbox mit Schnecke und mit einer starren Lenksäule. Von diesem Prinzip ist man erst bei den späteren Facel 2 abgerückt, wenn sie mit einer Servolenkung integriert in einer Hydrosteerbox (wie beim Rover) ausgestattet waren. Dann war auch die Lenksäule nicht mehr starr, sondern hatte Gelenke, um bei einem Aufprall einzuknicken.

Da bei den früheren Modellen die Gemmer-Lenkboxen teilweise verschlissen sind, haben wir auch hier das Prinzip mit einer Servobox und einer Lenksäule mit Kardangelenken und einer Hardyscheibe eingesetzt und die Lenkung modifiziert.

The original steering on the Facel Vega models (up to 1962) is from Gemmer with components from Hydrosteer (GB). It is a steering box with a worm and a rigid steering column. This principle was not abandoned until the later Facel 2's were equipped with power steering integrated in a Hydrosteer box (as on the Rover). Then the steering column was also no longer rigid, but had joints to buckle in the event of a collision.

Since some of the Gemmer steering boxes in the earlier models were worn out, we also used the principle here with a power box and a steering column with universal joints and a hardy disc and modified the steering.

Copyright © 2016 - 2024 Dr. Juergen Kromer - Germany
Free Joomla! templates by Engine Templates